Andai Aku Blogger Terkenal

Posted by: Eyfa Zalifa

Assalamualaikum,salam sejahtera dan salam 1 Malaysia.Saya harap semua rakan blogger di sana sihat walafiat sajer ye.Ok,setelah sudah lama menikus,bukan apa,terlalu sibuk kerana exams ,hal -hal lain.Rindu sangat untuk update.Tapi kekadang terfikir jugak..Apa nak update kan..

So,hari nie dapatlah satu idea..Apa kata start ngan benda elok..Join contest!Hehe..Tentu seronok.Believe me.Im not tooooo good in karangan,But i still try my best to make it look well and interesting k.
First of all,i would like you to introduce to an interesting contest..Contest ini diberi tajuk :"Andai aku Blogger Terkenal"

Dianjurkan oleh bukan 1,bukan juga 2,tapi 3 orang blogger!Wah!Hebat tu..

1.http://ain-soofiyah.blogspot.com
2.http://balqiszahar.blogspot.com
3.http:// snissakarim.blogspot.com


1-Sila WAJIB follow blog penganjur:

http://ain-soofiyah.blogspot.com
http://balqiszahar.blogspot.com
http:// snissakarim.blogspot.com

2-Buat post yang bertajuk Andai Aku Blogger Terkenal
3-Buatlah karangan anda melalui proses berangan anda.. Andai anda seorang blogger terkenal
4- Masukkan banner dalam post anda
5- Sila letakkan link penganjur bertiga dalam post anda
6- Sila tag 3 orang kwan yang anda dan inform pada mereka
7 Sila isi form anda di (dalam blog penganjur ada linknya)
8- Tarikh tutup sehingga 10 Disember 2011









Masih ragu-ragu nak join?
Hadiah yang ditawarkan
Pemenang 1- Novel pilihan anda berharga RM 40 + badge + hadiah misteri
Pemenang 2- Novel pilihan anda berharga RM 30 + badge + hadiah misteri
Pemenang 3- Novel pilihan anda berharga RM 20 + badge + hadiah misteri
Saguhati 1- Hadiah misteri + badge
Saguhati 2- Hadiah misteri + badge
Saguhati 3- Hadiah misteri + badge


Takkan tak nak join lagi an?hehe..Bersyukurlah dengan apa yang kita akan dapat..hehe..


Ok,Bismillah Hirrahman Nirrahim,saya mulakan angan-angan saya.Eh,karangan saya..


Andainya aku ditakdirkan menjadi seorang blogger terkenal,aku akan menubuhkan satu persatuan untuk menjemput semua blogger terkenal seperti Maria Elena,Hanis Zalikha,Ben Ashaari,Fatin Liyana,Cik Epal,Lyssa Faizureen dan banyak lagi.Blogger yang sudah kukenal,walaupun tidak begitu terkenal seperti blogger2 yang kusenaraikan,aku akan menjemput mereka juga.Ajak mereka ini bercuti ke,melancong bersama ke..kan?

Tentunya bukan saja2 kan,tujuanku untuk mengeratkan hubungan silaturrahim dan menunjukkan kepada insan lain bahawa jika kita sudah terkenal,tidak penting kita mempunyai sikap sombong dan angkuh.Dan memberi peluang kepada blogger lain untuk berkenalan dengan mereka yang sudah terkenal agar dapat berkongsi pendapat,cadangan dan kisah masing-masing untuk mengubah diri ke arah berjaya dan terkenal.Hal ini kerana,suatu masa dahulu,aku juga merupakan seorang blogger biasa dan tidak terkenal,Jadi apabila aku sudah terkenal,aku akan menjauhi sikap tersebut yang menjerumus ke arah kejahatan dan aku tidak ingin dipandang hina.Bagiku semua manusia tidak berjaya pada mulanya.Hal ini kerana,


Failure is success if we learn from it.
Malcolm Forbes


Selain itu,aku juga akan berusaha untuk menganjurkan contest,event atau perkara lain agar aku dapat menambahkan bilangan followers aku untuk memberikanku semangat untuk teruskan cabaran dalam dunia blogging.Dengan ini,aku akan dapat berkongsi pendapat dan berita terkini kerana jika followers ku banyak,maka semangatku untuk blogging akan bertambah.  Tentunya sikap negatif diri sendiri dapat diatasi apabila diri menjadi tumpuan orang lain kan..Aku akan menjadi idola segelintir mereka dan mengubah diri ke arah kebaikan supaya dapat membimbing orang lain ke arah kebaikan.

Hal ini kerana,sebuah blog yg tidak mempunyai pembaca yang ramai ibarat pokok yang tidak berbuah.Semangatku akan bertambah dan aku akan makin rajin untuk blogging daripada melakukan perkara yang tidak berfaedah seperti melepak,berchatting yang tidak membawa faedah dan sebagainya kerana aku harus memikirkan bahawa tentu pembaca blogku tidak sabar-sabar untuk membaca entry blogku.Tentunya blogku sebelum ini suram sepi kerana bukan ada ramai pembaca,namun Aku akan mencoret entry yang menepati citarasa blogger dan pembacaku di luar sana.


I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed.
Michael Jordan



Seterusnya,aku tidak perlu menyusahkan ibu bapaku.tidak perlulah aku menadah tanganku untuk meminta duit belanja bagi pergi ke sekolah atau ke mana jua.Bukanlah aku selalu minta duit kepada parents tersayang,namun aku ingin mengurangkan beban mereka menanggung persekolahanku.Selain itu,aku akan mendapat duit tambahan bagi membeli sesuatu yang aku idamkan melalui blog dengan bantuan iklan atau pihak lain.Tentunya seronok apabila tanganku mengenggam wang beribu-ribu atau beratus-ratus.Sudah terlalu banyak yang aku fikir untuk menggunakan duit tersebut.

Akhir sekali,semua orang tentu tidak sempurna.Andai aku blogger terkenal,aku ingin berkongsi ilmu yang aku pelajari dari mana jua bagi manfaat bersama.Aku ingin meluahkan segala-galanya di blog yang tersayang untuk tatapan para pembaca.Jika followers ramai,tentunya aku akan bersemangat untuk berkongsi tips,petua,cadangan,pendapat dan teguran.Tentunya ramai yang inginkan tips,dan aku akan berusaha untuk memberikan tips yang berguna.Aku akan menubuhkan sebuah group atau persatuan bagi para bloggers meluahkan rasa tidak puas hati mereka dan aku akan mengubah diriku melalui teguran itu.InsyaAllah...Everone is not perfect..


Rasanya sudah banyak yang ku luahkan di sini..Sekian Terima Kasih kerana sudi membaca ya wahai pihak penganjur.Memang boring an?Dahlah panjang,macam karangan bosan plak tu..Huhu..Nak wat camner..tu jelah idea saya..dahlah a bit emo kan.so tak banyak idea sangat..huhu..apa pun harap dapat juga menjadi pemenang.sagu hati pun alhamdulilllah lah kan..Manalah bertuah sangat kan..Sekadar mencuba nasib kerana selalunya memang biasa menang dalam esei2 nie..hehe..dah macam esei plak. Tapi maybe rasanya kali nie tak kot..ayat berterabur an?hurm..nasib..Mana tahu?Esei aku nie formal sangatlah:)



And syarat dah cukup,dah follow the blogs,tajuk ok..karangan ada..form dh isi..and tag plak :


1.http://lilykamarudin.blogspot.com/

2.http://gurlgemini.blogspot.com/



3.http://miss-nadya.blogspot.com/


Selesai!Teringin nak baca novel ..huhu...*tetibe



1 doakan Eyfa Zalifa:

ain on 25/11/11 10:32 PM said...

Good luck ~

Post a Comment

TERIMA KASIH KERANA KOMEN YA :)Really appreciate it..

Footprint sini:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

WHATEVER I THINK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei