"Contest Blogger Idol by Achie & Eyda"

Posted by: Eyfa Zalifa

Klik Header utk join.
Assalamualaikum dan salam sejahtera kat semua rakan2 blogger yer. .asyik2 tengok blog update pasal GA,CONTEST,SEGMEN an..sabar..ada entry lain yang bakal datang kat blog aku nie..haha..InsyaAllah..

Ok,nak join satu lagi blog contest yang aku rasa begitu menarik ya..Khas oleh Achie&Eyda..Gabungan 2 kuasa..hehe..Ok,tak nak merepek lagi,apa-apa maklumat yang korang nak tahu sila tekan header kat atas tu,coz malas nak bagitahu sini as nanti entry panjang sangat

Well,blogger idola saya ialah Lyssa Faizureen. Sebenarnya ada ramai lagi,namun kewibawaan blogger ini menarik minat saya dan tumpuan saya.


Nama beliau Lyssa Faizureen.,Sweet 19 
Beliau berasal dari Penang.Taken by Mohd Faiz..
E-mail:lyss_ryn@yahoo.com

Cakap sahaja tutorial apa,semua ada dalam blog beliau.Memang mengagumkan.Beliau seorang gadis yang ceria,peramah,tidak kedekut ilmu,cute,cantik,sweet dan awesome.Beliau yang sememangnya minat akan warna pink,telah mengedit blog beliau sejak dahulu kala (apabila saya tengok) blog dengan warna pink itu. 


Saya juga amat kagum akan beliau kerana followers blog beliau seramai (29277) orang pada masa ini iaitu 6.45 pm..Tidak diketahui bilangan yang akan bertambah dalam beberapa saat lagi.Sikap inilah menjadikan beliau blogger idola ku.. Beliau telah menjadi begitu terpengaruh dalam dunia blogging yang penuh cabaran ini.


Saya masih ingat lagi pabila saya tengah mencari tutorial,dan tiba-tiba nama beliau telah muncul di Google search..Akibat tertarik,aku pun menjenguk blog beliau dengan harapan akan menjumpai tutorial tersebut.Setelah terpegun dengan keindahan dan kecantikan blog beliau yang bergemerlapan cantik itu,mulut saya terus ternganga..Haha!Memang tidak dapat dinafikan,sejak hari itu,saya mula menjadi salah seorang dari peminat beliau dalam diam.Sebenarnya,saya memang selalu mendapatkan tutorial di blog belaiu.Dan pada suatu hari,Sis Lyssa telah datang ke blog saya yang x seberapa nie and menjadi salah seorang follower blog yang tak ada apa pun nie.Memang terharu.

Beliau memang baik,Tak tengok pun keburukan blog saya nie.Memang kagum n terharu..touching..

Saya juga telah mendapati bahawa header blog beliau,bahkan bukan itu sahaja,segala-galanya telah berubah dengan kepandaian beliau mengedit blog.Saya cuma mempunyai header blog beliau yang telah saya simpan dalam computer saya sebagai kenangan.Header beliau pada hari itu ialah sebegini:




dan apabila saya menjenguk blog beliau baru2 ni..ianya berubah menjadi begini..


!    ✿LYSSA FAIZUREEN✿   !

Sememangnya yang berubah adalah gambar beliau yang cute menjadi lebih cute.Terdapat juga beberapa gambar dalam blog beliau yang telah dikeluarkan namun peminat setia blog beliau masih mempunyai gambar tersebut..Semua gambar ini memang saya punyai sejak dahulu lagi.Manalah tahu kot-kot akan dikeluarkan.Haha.



Sebetulnya,beliau tidak kedekut ilmu dalam blogging.Beliau seorang yang Happy Go Lucky..Sikap inilah yang menjadikan aku menjadi peminat setia blog beliau dalam diam..Rasanya beliau memang minatpink..Samalah Pada pendapat aku,beliau memang seorang gadis yang kreatif dalam dunia blogging.Lihat sahaja blog beliau.Begitu menarik.Betul kata beliau.Masuk blog beliau terus hepi..

kawaii heart

Sememangnya sebab-sebab yang menjadikan aku peminat beliau dan beliau sebagai blogger idola telah saya nyatakan.Salah satunya adalahsikapa tidak kedekut ilmu.Belaiu memang seorang yang pemurah dengan tutorial dan tips yang berguna.Selain itu,beliau telah menjadi terkenal dalam masa beberapa tahun sahaja.Ini menjadikan aku lebih kagum.Bukan itu saja,blog beliau telah keluar dalam majalah Remaja Oktober 2011..Blog beliau diiktiraf sebagai blog yang cantik.


Nak ke blog beliau?Rugi tak pergi tahu..Dah tutorial lebih dari 100 u know..

Click icon bawah!



Sekarang nie masuk bab matlamat dan perancangan masa hadapan dalam dunia blogging..Well,tidak begitu mengaharapkan untuk menjadi terkenal buat masa ini kerana blog pun selalu tak update due to exams,study..So concentrate to my PMR.Really wanna score.InsyaAllah.Dan mengenai blog ini,sudah holidays kan..So tentunya dapat update blog kalau ada idea atau ilmu yang perlu dikongsi.

Harapan saya cuma agar blog menjadi blog yang mempunyai blog ramai pembaca dan terkenal.InsyaAllah saya akan cuma untuk majukan blog saya ini.Kepada blog terlalu berat to yang ringan.Cari template yang sesuia dan menjadi salah seorang blogger terkenal dalam masa berapa tahun lagi ntah..haha!

Kan best jadi macam Hanis Zalikha,Maria Elena,Ben Asaahri,Irine Nadia Marcello dan ramai lagi.Tidak lupa kepada blogger idola saya Lyssa Faizureen.Perancangan saya memang samar-samar kan..Huhu..Takpelah kalau ada rezeki,maybe akan maju:)

Saya nak tag:

1.http://lilykamarudin.blogspot.com/
2.http://gurlgemini.blogspot.com/

Selesai sudah selidik pasal beliau..hehe..Kalau korang nak join contest nie pun ok gak..Joinlah ye..Best apa..I love this kind of contests..Tapi tak tahulah menang ke tak..Bukannya pandai sangat kan..Manalah tahu kot2 kualitinya 0 je ke..huhu..sedoiii...:) Tapi alhamdulillah..Join sekadar mencuba nasib kan..Sagu hati pun jadilah..Alahamdulillah!Kalau takde,mungkin takde rezeki kan..Uolss doakan i jelah ye..

Sekian terima kasih.Wabilahi taufiq walhidayah,wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.Segala silap salah harap dimaafkan.

2 doakan Eyfa Zalifa:

Eyda Syahida on 19/11/11 10:02 PM said...

tenz for join dear. gudluck! :)

k.h.a.l.i.l.a on 26/11/11 6:52 PM said...

lyssa memang sgt baik dan comel. slalu refer kat die apa2 tutorial. hehee... gdluck ye ^_^

Post a Comment

TERIMA KASIH KERANA KOMEN YA :)Really appreciate it..

Footprint sini:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

WHATEVER I THINK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei